1
Badanie prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych
Proces weryfikacji, czy księgi rachunkowe przedsiębiorstwa są prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i standardami rachunkowości. Biegli analizują zapisy, dokumentację oraz obowiązujące procedury, aby upewnić się, że operacje gospodarcze są poprawnie ewidencjonowane, a prezentowane dane finansowe są rzetelne i dokładne. Celem jest wykrycie ewentualnych błędów, nadużyć lub oszustw, które mogą wskazywać na nierzetelny obraz firmy oraz wpływać na jej sytuację finansową.
2
Badanie rzetelności sporządzonych sprawozdań finansowych
Prace biegłych polegają na zweryfikowaniu poprawności sporządzenia sprawozdań finansowych. Biegli analizują zapisy w księgach rachunkowych wraz z danymi wykazanymi w sprawozdaniach finansowych, a także sprawdzają, czy sporządzone dokumenty finansowe zostały przygotowane zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.
3
Analiza ksiąg rachunkowych z udostępnionych archiwalnych baz danych
Archiwalne bazy danych z księgami rachunkowymi podmiotów gospodarczych często stanowią kluczowy dowód w sprawach z zakresu księgowości śledczej. Mamy możliwość odtworzenia zabezpieczonych w sprawie baz danych oraz przeprowadzenia w dalszej kolejności wymaganych analiz, polegających m.in. na weryfikacji poprawności zapisów księgowych.